ایو هنری دونات متیو سن لورن طراح لباس الجزایری و بنیان‌گذار شرکت فرانسوی ایو سن لورن در نیمه‌ی دوم قرن بیستم می‌باشد.
در سن ۱۷ سالگی کریستین دیور، بنیان گذار شرکت دیور، او را به عنوان طراح لباس های دیور استخدام کرد و پس از مرگ کریستین دیور به عنوان طراح اصلی لباس این شرکت به فعالیت خود ادامه داد.

سن لورن اولین عطر مجموعه خود را به نام “Y” برای بانوان معرفی کرد
و تصمیم گرفت به طور جدی پا به عرصه و دنیای عطر بگذارد و در همان سال عطر محبوب و پرطرفدار “اوپیوم” را روانه بازار کرد که مورد استقبال اکثریت افراد قرار گرفت.

ایو سن لورن، چهل سال تمام به طراحی و خلق لباس‌ها، عطر‌ها و وسایل تزئینی و زینتی گوناگون پرداخت و از این راه به شهرتی عظیم و جهانی دست پیدا کرد

شاید مشهورترین رایحه کمپانی فرانسوی ایو سن لورن، اسانس عطر بلک اوپیوم زنانه ‌باشد که عطری کلاسیک با نت‌های تلخ و اعجاب‌انگیز است. این عطر در سال ۲۰۱۴ منحصراً برای بانوان طراحی شد و از همان زمان به بعد به عنوان یکی از گزینه‌های مورد استقبال برای خانم‌های جوان ‌و با اعتماد به‌ نفسی که دنبال درخشش و خاص بودن در مهمانی‌ها و مراسمات هستند، مبدل گردید.
رایحه عجیب این محصول ترکیبی از نت‌های تلخ و شیرین می‌باشد که طبعی گرم را برای این عطر بوجود آورده است؛ همین ویژگی بلک اوپیوم را به عطری مناسب برای شب‌های سرد زمستان تبدیل کرده است.
هنگامی که برای اولین بار این محصول را اسپری کنید، رایحه میوه‌جاتی از جمله انگور سیاه، گلابی و پرتقال ماندارین، مشام شما را نوازش کرده و باعث به وجد آمدن شما می‌شود.
پس از مدتی، روایح میانی جایگزین نت‌های ابتدایی شده که حس شادابی را درون شما بیدار می‌کند. این نت‌ها متشکل از عطر دانه‌های قهوه، شمیم دل‌انگیز گل یاس و شکوفه پرتقال و در نهایت رایحه معطر چای، هستند.
در نهایت‌ هم نت‌های مشک، عنبر، روایح چوبی، سدر، نعناع هندی و وانیل جلوه‌گر شده و روایح پایانی این عطر فوق‌العاده را تشکیل می‌دهند.

آکورد اسانس عطر بلک اوپیوم YSL Black Opium زنانه
نت‌های اولیه: انگور سیاه، گلابی، پرتقال ماندارین، فلفل صورتی

نت‌های میانی: قهوه، گل یاس، چای، شکوفه پرتقال

نت‌های پایه: عنبر، مشک، سدر، روایح چوبی، نعناع هندی، وانیل

سن لورن اول ژوئن سال ۲۰۰۸ به علت تومور مغزی درگذشت.

عطر و ادکلن های برند ایو سن لورن – Yves Saint Laurent

از عطر، ادکلن، ادوپرفیوم و ادوتویلت های محبوب و پرطرفدار این برند می توان به Parisienne, Black Opium, Mon Paris, Manifesto, Tuxedo, Blouse, L’Homme Libre, L’Homme, Body Kouros, Jazz, In Love Again, Elle, Cinema Gold, Cinema, Baby Doll و Saharienne اشاره کرد.

همچنین از طراحان و عطرسازان معروفی که با اين برند همکاری داشته‌اند، می‌توان Michel Girard, Olivier Pescheux, Anne Flipo, Pierre Wargnye, Dominique Ropion, Olivier Polge, Carlos Benaim, Juliette Karagueuzoglou, Juliette Karagueuzoglo, Calice Becker, Alberto Morillas, Amandine Clerc-Marie, Fabrice Pellegrin, Julie Masse و Olivier Cresp را نام برد.